Waarom ik zo lang twijfelde om workshops te starten…
- 15 apr
- 2 minuten om te lezen
…terwijl de vraag er al was.
Workshops zijn niet helemaal nieuw voor mij. Dankzij lieve Eline van Huize Vink mocht ik al vaker lieve mensen begeleiden tijdens een creatieve sessie. Dus de vraag lag er al een tijdje, en de basis ook. Wat hield me dan tegen?
Ik kan mezelf overtuigen dat het praktisch nog niet goed zat. Heb ik wel de juiste ruimte? Genoeg plaats? Kan ik iedereen van een naaimachine voorzien? Maar eerlijk? Allemaal relatief eenvoudig op te lossen. Je huurt een ruimte, je vraagt deelnemers hun naaimachine mee te brengen, of je maakt gewoon ruimte thuis. En dat laatste is wat we deden. Mijn husby nam het voortouw, ons tuinkantoor kreeg een gezellige tafel en werd een beetje herschikt. Zo, dat argument viel weg. Probleem opgelost.
Maar toch bleef ik hangen. Want dan was er die andere stem. En twijfel.
Ik naai toch nog niet zo lang? Ik ben toch nog een beginner? Wat gaan deelnemers van mij leren? Waarom zouden ze komen? Dan val ik toch door de mand?
Mevrouw Imposter, pakt, daar is ze weer. Ik overweeg haar een naam te geven zodat ik haar persoonlijk kan vragen zich wat minder te moeten. Maar intussen oefende ik gewoon door. Tientallen upcycles voor een makersmarkt, heel veel fouten — gelukkig maar. Het ragamuffin broekje maakte ik al zo vaak, in allerlei stoffen, met allerlei mislukkingen en oplossingen. En toen besefte ik: die fouten zijn net de reden waarom ik iets te geven heb.
Excuses: weg. Twijfel: nog een beetje. Maar goed genoeg om te springen.
HIER GAAN WE. En ik vind het rete spannend. 🤘🏼
Kom je af om gezellig samen te naaien? Hier vind je het volledige overzicht van de workshops.
Kan je helemaal niet naaien maar ben je wel nieuwsgierig?
De workshop voor het kinderbroekje is perfect voor beginners. Leen een naaimachine van mama, oma, tante of een vriendin, kies het kleinste maatje (minder stikken, dat scheelt 😄), en kom gewoon af. We stikken het samen ineen en je gaat naar huis met een eerste succeservaring. Stuur een mailtje naar mona@moetie.be om te laten weten dat je een absolute beginner bent, dan loods ik je extra door de stappen. Nergens een naaimachine te vinden? Dan mag je de mijne lenen. Maar snel zijn, want ik heb er maar één — sponsors, where u at? 😂
Ben je al verder en zoek je gewoon een gezellig, stil plekje om aan je eigen projecten te werken? Dan zijn de vrije naaidagen iets voor jou. Voorlopig staat er één gepland, maar ik ben aan het bekijken of ik meer data open kan zetten. Heb jij een specifiek moment in gedachten? Laat het me weten!
Naais hé. Tot snel?
Liefs,
Mona




Opmerkingen